Další hodinář v původním stavu.
- vili603
- Offline
Méně
Více
- Příspěvky: 94
19.11.2017, 10:13 #43
od vili603
Odpověděl vili603 pro téma Další hodinář v původním stavu.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- marcel
- Offline
Méně
Více
- Příspěvky: 40
19.11.2017, 08:47 #44
od marcel
Odpověděl marcel pro téma Další hodinář v původním stavu.
Martine, napiš mi na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript., ať všechno neřešeíme přes skútrstránky. Díky. M.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- marcel
- Offline
Méně
Více
- Příspěvky: 40
18.11.2017, 09:54 #45
od marcel
Odpověděl marcel pro téma Další hodinář v původním stavu.
Martine, v roce 1958 bylo vyrobeno 16350 skútrů Čezeta. To, vzhledem k pracovním sobotám, odpovídá denní produkci cca 56 skútrů. Zajímavá je ale jiná věc, vím o skútru č. 102583, který má na štítku rok výroby 1957. Pokud je všechno v pořádku, musel být podle toho tvůj skútr vyroben hned první pracovní den v roce 1958 tzn. 2.ledna . Ale, nelze asi všechno brát úplně do detailu. Sériová výroba začala číslem 100300, podle informací z ČZ bylo v roce 1957 vyrobeno 2035 kusů Čezet, takže by poslední vyrobený skútr v tomto roce měl mít číslo 102335. Ale existuje 102583 (možná i další čísla). Že by tak velká rozpracovanost výroby?, nebo repase?, odstavené skútry? To už asi nevypátráme, ale myslím, že to nic nemění na tom, že tvůj skútr bude jedním z prvních, který byl v roce 1958 vyroben.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Martin Diviš
- Autor tématu
- Offline
Méně
Více
- Příspěvky: 75
14.11.2017, 23:35 #46
od Martin Diviš
Odpověděl Martin Diviš pro téma Další hodinář v původním stavu.
To je moc zajímavá informace. V Tp je datum výroby 16.1. a přihlášení na majitele až v únoru. To jsem přikládal zimnímu počasí. Až se dostanu do dílny, tak ten TP schválně vyfotím. Skůtr má ještě rybiny a trochu odlišnou řadičku - na patě nemá placku, ale kuličku a i ta guma je samozřejmě jiná. Jinak má nosič i hodinky. Ten rozdíl výrobních čísel je celkem vysoký, ale na štítku je 1958. Kolik byla cca denní produkce?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- marcel
- Offline
Méně
Více
- Příspěvky: 40
14.11.2017, 18:43 #47
od marcel
Odpověděl marcel pro téma Další hodinář v původním stavu.
Ještě jeden vzkaz pro Martina Diviše. Díval jsem se na svoje informace ohledně skútrů a myslím, že mohu na 90% tvrdit, že ten tvůj skútr měl ve výrobě nějaký problém . Našel jsem skútr vyrobený 14.1.1958, který má výrobní číslo vyšší, než je to tveje. Má číslo 103108. To znamená, že ten tvůj skútr musel být vyroben už před 14.1.1958 a zřejmě měl nějakou závadu, tak šel na repasi, a teprve po opravě se dostal na výstupní kontrolu a na výpravnu, kde mu byl přidělen technický průkaz a zapsán datum výroby.To byla běžná praxe. A samozřejmě záleželo na závažnosti závady, jak dlouho se takový stroj na repasi zdržel. Škrábanec opravili hned, pokud byl problém v motoru a motor musel ven, oprava se protáhla. Nemohli tam dát jiný motor, protože byla spárována výrobní čísla s karoserií. Tenkrát ještě ano, pak později se čísla karoserií a motorů neshodovala a bylo možno vadný motor vyměnit za jiný a skútr expedovat.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- marcel
- Offline
Méně
Více
- Příspěvky: 40
14.11.2017, 18:24 #48
od marcel
Odpověděl marcel pro téma Další hodinář v původním stavu.
Tak to je určitě zajímavá informace a díky za ní. V příloze je článek ze Světa motorů, kde se píše o hodinách, nosiči a doutníkách (místo rybin), které měly přijít podle toho do výroby v půlce února 1958. Plechy a madlo tam zmiňovány nejsou. takhle se nám teřba podaří najít nejpravděpodobnější termín náběhu této změny.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Vygenerováno za 0.126 sekund