Další hodinář v původním stavu.

Více
25.10.2017, 18:28 #73 od marcel
Odpověděl marcel pro téma Další hodinář v původním stavu.
Ten můj skútr jsem úplně detailně nezkoumal, ale kupoval jsem ho od pána (81 let), který má plné kůlny veteránů a není určitě laik. Říkal mi, že ta podvozková barva je original, je stejná i na dvířkách a nosiči, jen zřejmě někdo (on nebyl první majitel)ten podvozek trochu poopravoval, ale předpokládal bych, že použil původní barvu, jaká tam byla, protože skútr celkově renovovaný nebyl.
Čí je ten červený skútr nevím, ale použil jsem fotku pro ukázku. Já mám takto zrenovovaného skútra v provedení 1957, ale je to už po renovaci, i když ten žlutý podvozek na něm původně byl (viz foto). A hlavně mám originál díly, které mají ten žlutý odstín, takže se to asi opravdu stříkalo. Myslím, že to bylo kvůli nedostatku barev. Proto se taky na některých Čezetách objevila červená barva Jawa (a nebo třeba na škodovkách 120 GLS z Vrchlabí barva, která se stříkala na sanitky Škoda 1203, dříve to bylo složité :-()Na těch fotkách ta žlutá není moc vidět, ale byla míchána podle původního odstínu.
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
25.10.2017, 14:09 #74 od JayDee22
Odpověděl JayDee22 pro téma Další hodinář v původním stavu.
K tvému skútru tyrkysovému, vím, že jsi to nepsal, ale ten podvozek (kola, tlumič atp.), tak jak jsou na foto, byly zřejmě přelakovány. Dle mého názoru nemůžou být šrouby (atp.) vše zalepené v jedné barvě. Po kompletaci se to už nestříkalo - kompletovalo se to na skútru. Tudíž to vypadá přelakovaně. Netvrdím však, že jsi informaci o barvě nezískal z jiného, nepřelakovaného dílu, nebo jsi sloupl barvu.

Co se té "dožluta" barvy týče - máš ji asi i na svém tyrkysovém skútru taky, koukni na nádrž "zezadu" (po otevření malých dvířek), to by mohla být ta barva. Kdyžtak prosím potvrď, že to je ona. Já měl původně všechny díly "došeda", některé díly ji měly také a byly následně přestříkány "došeda".

Ten červený skútr je skútr tady mého kolegy čezetáře z obce a ta červená není původní, tudíž usuzuji, že i kola a pod. byly již na této fotce přetírány.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
25.10.2017, 12:16 #75 od marcel
Odpověděl marcel pro téma Další hodinář v původním stavu.
A téma kontrolky....informace o fialové kontrolce je asi mylná, kontrolky byly vždy na neutrál (oranžová) a dobíjení (červená). Na fotce je Čezeta v původním stavu.
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
25.10.2017, 12:12 #76 od marcel
Odpověděl marcel pro téma Další hodinář v původním stavu.
Tady jedno malé upřesnění k výrobě. Sériová výroba začala až ve 3. čtvrtletí 1957 výrobním číslem 100 300. Samozřejmě, že prototypové skútry se vyráběly od r. 1956, ale myslím, že se jich dochovalo jako šafránu. Osobně jsem se setkal se dvěma. Jeden se mi podařilo koupit, druhý má kolega v Liberci. Na tom mém je originál zelená hrášková barva. Na přiložené fotce je 501-ka hodinář v dost původním stavu (jen přelakované stupačky), sehnal jsem ho asi před měsícem a barva je zelená tyrkys. Zajímavé je i lakování podvozku, protože se jedná o světlou barvu (téměř bílou), u některých skútrů 501 byla naopak podvozková barva do žluta a ne šedá (viz červený skútr).
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
06.10.2017, 08:52 #77 od Pavel M.
Odpověděl Pavel M. pro téma Další hodinář v původním stavu.
Z dostupné literatury se údajně vyráběli první skútry 501 v modrošedé barvě – konec roku 1956 až třetí čtvrtletí roku 1957, poté bylo jednobarevné provedení v odstínu modrý tyrkys a zelený tyrkys s doplňky v šedé barvě a výfuky ve tvaru rybina. Od únoru 1958 byl ve výrobě montován přední nosič bez poutek, hodiny a zadní madlo, tyto díly byli dodávány i na dříve vyrobené skútry, s tím může souviset i ono dvoubarevné provedení nádrže + podsedlového plechu zavazadelníku, je možné že v rámci zjednodušení montáže byla provedena výměna nádrže vč.nosiče i podsedlového plechu s madlem......Z internetu mám fotku 501 v původní barvě, která je modrá, i když má už výfuky ve tvaru doutníků....Je ještě někdo kdo má skútra ze zmíněného roku 1957-58 v jednobarevném provedení modrý tyrkys? Moc by mi to pomohlo, děkuji.
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
05.10.2017, 18:19 #78 od ok1vkt
Odpověděl ok1vkt pro téma Další hodinář v původním stavu.
Takže mas ty dvířka a kola ve stejné barvě jako podsedlovy plech i předek? A to v té šedé štěrkove....

Nekde sem videl kombinaci právě modro,sedo,bilou. A přišlo mi to tak i kdyz sem sundaval barvy puvodni. Ale moc do hlavy mi to pravda nejde....
Štítek máme odlišnéj koukam, mam tam i číslo motoru i kdyz je stejny. A nemam vzadu rybiny ale doutniky

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.123 sekund

Vložit na stránky

Kontakty

Předseda Skútr klubu Čezeta:

Jitka Papežová
jitka@skutrklub.cz

Administrátor stránek:

Miroslav Gerža
admin@skutrklub.cz

Přihlášení

Don't have an account yet? Register Now!

Sign in to your account