elektircke dobijeni ČZ 505

Více
22.10.2017, 21:26 #1 od CZK
Odpověděl CZK pro téma elektircke dobijeni ČZ 505
Startování máš zajištěný křížovým přepínačem, takže jde jen o dobíjení. Přepólování viz odkaz výše. Pro dobíjení regulátor připevníš a propojíš do krabičky původního regulátoru.

Vypadá to pak původně, ale reguluje elektronicky. B)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
20.10.2017, 16:24 #2 od pedol
Odpověděl pedol pro téma elektircke dobijeni ČZ 505

Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
20.10.2017, 16:21 - 23.10.2017, 06:15 #3 od pedol
Odpověděl pedol pro téma elektircke dobijeni ČZ 505
ELEKTRONICKÝ REGULÁTOR SE SPÍNAČEM DYNAMOSTARTÉRU AEV 0409 12V/100W
MONTÁŽ NA SKÚTRY ČEZETA typ 501 a 502
UPOZORNĚNÍ: Regulátor je určen výhradně pro skútry s 12V sítí, – pólem akumulátoru na kostře, které jsou vybaveny dynamostartérem PAL 02-949-060 - viz aplikační schéma. Regulátor není chráněný proti přepólování a v síti musí být zapojen akumulátor.
Výrobce regulátoru nenese odpovědnost za vady způsobené jeho chybnou montáží nebo technickým stavem dynamostartéru a elektrické instalace skútru. Proto, pokud nejste dostatečně zruční, nemáte odpovídající technické vybavení nebo způsobilost, přenechejte montáž regulátoru odborníkovi.
URČENÍ: Regulátor je z hlediska elektrických i rozměrových parametrů určen jako náhrada za elektromechanický regulátor PAL 02-9421.04 12V/100W, který byl montován na skútry Čezeta, typ 501 a 502 s dynamostartérem PAL 02-949-060. Regulátor zajišťuje připojení dynamostartéru k akumulátoru v režimu startéru a napěťovou i proudovou regulaci, která chrání dynamostartér proti přetížení ve funkci dynama. Vlastnosti regulátoru jsou navrženy tak, aby respektovaly požadavek trvalého svícení motocyklů a současně byl zajištěn i co nejlepší stav dobíjení akumulátoru v rámci možností daných technickým stavem dynamostartéru.
Respektujte předpis výrobce, že max. doba startu je 10 sec a bez nastartování motoru můžete uskutečnit max. 5 startů po 10-ti sec s minimální přestávkou ½ min mezi jednotlivými starty.
PŘEPÓLOVÁNÍ DYNAMOSTARTÉRU: I když byl dynamostartér provozován v síti s + pólem akumulátoru na kostře, v podstatě není třeba provádět žádné úkony, protože k přepólování dojde při prvním startu pomocí dynamostartéru. To ale znamená, že nesmíte první start uskutečnit pomocí startovací páky, pokud neprovedete krok, dle následujícího doporučení. Doporučujeme provést kontrolu stavu uhlíků, zda nejsou poškozené(vyštípané, prasklé, uvolněné lanko) nebo sjeté pod minimální rozměry, uváděné výrobcem skútru nebo v držácích neváznou a následně provést jednoduchý úkon. K vývodu budícího vinutí, které je na svorkovnici dynamostartéru označené M, připojíte – pól a k vývodu uhlíků, které jsou na svorkovnici dynamostartéru označené D, připojíte + pól zdroje 2x po dobu 2-3 sec. Jako zdroj použijte vlastní akumulátor skútru, který musí být plně nabit nebo ss zdroj 12V s minimální proudovou zatížitelností 3A a jednoznačně určenou polaritou výstupních svorek.
MONTÁŽ: Před manipulací s regulátorem odpojte akumulátor a současně se přesvědčte o správnosti polarity sítě skútru, připojení akumulátoru – pól na kostře.
Označte si vodiče podle symbolů na svorkách původního elektromechanického regulátoru a odpojte je. Demontujte z držáku původní elektromechanický regulátor i s odporem, který je připojený ke svorce M regulátoru. Očistěte dosedací plochy držáku a proveďte montáž nového regulátoru k držáku pomocí šroubů M5x12 s pružnými podložkami. Původní vodič kostry a vodič s očkem - kostra regulátoru, připojte pod hlavu šroubu M5x12, kterým je regulátor připevněn k držáku. Dbejte na čistotu a řádné utažení tohoto šroubu, protože ukostření regulátoru je důležité pro jeho správnou funkci. Vodiče podle označení připojte k odpovídajícím svorkám regulátoru tzn. vodič , který byl původně spolu s vodičem od odporu připojen ke svorce M, připojte do svorky DF/M, silové vodiče S a B připojte k silovým svorkám S a B+/51,vodič T ke svorce T. Svorky B+/51 a D+/61 jsou pro zjednodušení montáže zdvojeny, aby se nemusely montovat vždy dva vodiče do jedné svorky, jak bylo u původního regulátoru. Proto tedy tenčí vodič, který byl původně připojen spolu se silovým vodičem ke svorce B, připojte k menší svorce B+/51 a vodiče, které byly společně připojeny ke svorce D, připojte k jednotlivým svorkám D+/61.

Proveďte kontrolu správnosti zapojení instalace, stav a hodnotu pojistky a připojte k síti skútru akumulátor – pólem na kostru. Po zapnutí zapalování se musí rozsvítit kontrolní žárovkou dobíjení a po nastartování motoru a zvýšení otáček musí zhasnout.
Aplikační schéma: viz další příspěvek


Výrobce:

AEV s.r.o.
Jožky Silného 2783
767 01 Kroměříž
tel. 573 500 011
e-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
20.10.2017, 12:14 #4 od Suitce
Odpověděl Suitce pro téma elektircke dobijeni ČZ 505
Ok, děkuji, do Vape tady nepůjdu .
Tak jen ten elektronický regulator.

Pro mě bude tedy
?.
Ale myslím že mam ukostřené + . :angry:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
20.10.2017, 04:50 #5 od D-D-D
Odpověděl D-D-D pro téma elektircke dobijeni ČZ 505
Bohužel, s VAPE ne...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
19.10.2017, 07:22 #6 od Suitce
Odpověděl Suitce pro téma elektircke dobijeni ČZ 505
Je pravda že na to člověk musí troche myslet .
Asi bych jí používal vice kdyby se nemusel chcípat motor a roztáčet na druhou stranu :whistle: .

Takže nějaká spolehlivá variant by pro mě byla VAPE + AEV ?.
Start dynamostartérem by předpokádám šel ?.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.113 sekund

Vložit na stránky

Kontakty

Předseda Skútr klubu Čezeta:

Jitka Papežová
jitka@skutrklub.cz

Administrátor stránek:

Miroslav Gerža
admin@skutrklub.cz

Přihlášení

Don't have an account yet? Register Now!

Sign in to your account