502/00 - 12V ventilátor

Více
05.11.2020, 14:43 - 06.11.2020, 10:07 #1 od pedol
Odpověděl pedol pro téma 502/00 - 12V ventilátor
V originálu tlačí okolní vzduch na žebra a hlavu válce

Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
05.11.2020, 11:09 #2 od chabm
Odpověděl chabm pro téma 502/00 - 12V ventilátor
Jestli mohu dotaz - ventilátor odsává horký vzduch nebo žene studený na motor? Předpokládám první možnost...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
21.08.2018, 12:18 - 21.08.2018, 12:48 #3 od Illuminator
Odpověděl Illuminator pro téma 502/00 - 12V ventilátor
Cau , ja mam tenhle vetrak 12cm 5W a uchladi to v pohode. Uchycení je hlinikovym paskem do puvodnich otvoru a zadnej tubus nepouzivam. Pripojeno mam primo na svetla a jede porad. Je to tenhle www.gme.cz/ventilator-sunon-eec0251b1-a99 . Na 250 pro svuj klid ale radsi koupim 10W.
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
23.07.2018, 08:04 - 23.07.2018, 08:05 #4 od tony
Odpověděl tony pro téma 502/00 - 12V ventilátor
ja jsem pred tremi lety jak do druzety tak i do cezety zabudoval el. ventilator fa. papst, asi 12x12 cm, 15V, 4W, ktery je velmi narazuvzdorny a vodotesny. Je prakticky zdarma k dostani z vyslouzileho pocitace.
S druzetou jsem vyjel pri 28° C na Großglockner bez potizi. Zpetna montaz je behem nekolika minut vyrizena. Zapinam pres vypinac s kontrolni diodou. Ventilator je nehlucny, bez remenu, pri studenem startu muzu tento vypnout pro rychlejsi zahrati motoru, ale napr. na krizovatce pri zastaveni stale podava plny vykon.
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
23.07.2018, 06:34 - 23.07.2018, 06:37 #5 od pedol
Odpověděl pedol pro téma 502/00 - 12V ventilátor
www.skutrklub.cz/index.php/renovace/276-...vaci-jednoho-skutika



Citace pana Adrlíka : " Motor nám už běží, ještě ho musíme chladit. I když, jak jsem se dočetl, jezdí spousta dvěstěpadesátek ve skútru bez ventilátoru, myslím si, že to ideální stav není a je třeba víceméně počítat s tím, že se motor chladí hůře.
Možnost chladit motor původním ventilátorem jsem hned ze třech důvodů zamítnul. Jednak proto, že ubírá motoru výkon, prý až 1 PS (což je téměř 10 % - tedy nezanedbatelná hodnota), dále komplikovaná možnost otočení hlavy o 90 stupňů, bez které toto chlazení jaksi postrádá smysl, ale hlavně že chladí motor stále, bez ohledu na teplotu motoru a povětrnostní podmínky, tedy stejně v mrazu jako ve vedru. Proto jsem se rozhodl pro elektrický ventilátor ovládaný termostatem. Ventilátor jsem použil axiální 12V/20W zn. Sunon (čína asi za 300,-), který se používá k chlazení elektroniky. Určitě není ideální, co se odolnosti týká a určitě by byl lepší třeba z chladiče vodou chlazeného motocyklu, jen je třeba vzít zřetel na příkon k výkonu dynama a ostatních spotřebičů. Ventilátor jsem upevnil na tunel pomocí tří malých silentbloků těsně před hlavu a válec motoru. Termostat je ze Škody Favorit, který má dva tepelné rozsahy, 95 a 102 st. celsia. Použil jsem ten nižší, i když si myslím, že v tomto případě to není důležité. Je připevněn suvně na duralovém držáku který je přišroubován na hlavě motoru a tvoří jakýsi tepelný most. Posunutím termostatu blíže nebo dále od hlavy můžeme, s trochou nadsázky, regulovat teplotu motoru, respektive jak intenzivně větrák poběží. Já jsem s tím nijak moc nelaboroval, mám ho téměř u hlavy. Když se motor zajížděl, běhal hodně často i když byla ještě poměrně zima, pak se intervaly zkrátily a teď se při teplotě kolem 24 st. rozběhne jen ve větším kopci a nebo občas při pomalé jízdě. Nedávno jsem byl ale na Šumavě ve čtyřicetistupňových vedrech, a to se zase téměř nezastavil, avšak i ty největší, několikakilometrové stoupáky zvládl pašík zcela bez problémů v plném tempu."

Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
23.07.2018, 05:20 #6 od Rigor Mortis
502/00 - 12V ventilátor vytvořil uživatel Rigor Mortis
Zdravím pánové a dámy. Mohli byste mi prosím někdo poradit? Kdysi dávno jsem někde na netu zahlédl článek o výměně chladícího ventilátoru za 12V ventilátor (možná z PC). Za boha to už nemohu dohledat a chtěl bych se trochu inspirovat. Nejspíš to budete brát, jako svatokrádež, ale přestavbu bych udělal čistě z praktických důvodů a tak, abych mohl vše opět vrátit do původní podoby. Jde mi hlavně o to, jak velký ventilátor zvolit, jaký průtok vzduchu, jestli řešit regulaci, či točit pořád naplno, řešení uchycení, zda je potřeba urychlovací tubus, atd. Díky.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.106 sekund

Vložit na stránky

Kontakty

Předseda Skútr klubu Čezeta:

Jitka Papežová
jitka@skutrklub.cz

Administrátor stránek:

Miroslav Gerža
admin@skutrklub.cz

Přihlášení

Don't have an account yet? Register Now!

Sign in to your account