V poslednej dobe som sa párkrát zúčastnil diskusie na téma priemeru pružín v tlmičoch do Čezety 502. Prelistoval som dobovú literatúru o predstavení novej 502. Z textu citujem pasáže o tlmičoch:
Přední výkyvná vidlice.
Namísto dřívějšími pryžovými bloky je nyní vypružena po obou stranách teleskopickými hydraulickými tlumiči PAL MS 20 x 86 č. 03-9644.06. Šroubovité pružiny tlumičů z drátu průměru 6 mm jsou spolu párovány, což se značí barevnými značkami na tělese. Hydraulický tlumič je dvojčinný, poměr útlumů při stlačení k odskoku je 1 : 3,5. Náplň je 50 cm3 tlumičového oleje, shodně s motocyklovými tlumiči. K uložení tlumičů jsou použity silentbloky.
Zadní výkyvná vidlice.
Vypružení je svou funkcí podobné motocyklovému. Dva teleskopické hydraulické tlumiče PAL M 20 x 86 č. 03-9644.07 se šroubovitou pružinou z drátu průměru 6,5 mm jsou shodné s tlumiči motocyklů ČZ 125 a ČZ 175. Pružící dráha je opět vymezena pryžovými dorazníky v tlumičích. Tlumiče jsou ke karoserii upevněny držáky se silentbloky, jež jsou i na dolním záchytu tlumiče k vidlici. I tento způsob připevnění je shodný s osvědčeným provedením u motocyklů. Použití motocyklových prvků nejen zdokonalilo funkční vypružení, nýbrž zjednodušilo výrobu a servis.
Citováno z článku autora: Jan Veselý, České závody motocyklové, Strakonice.