A tak, vědom si této kritiky rapotínského muzea a jako fanda skútrů Čezeta, jsem začal po Čezetě pátrat také v brněnském muzeu. V přízemí je výstava motocyklů, kde jsou některé zajímavé historické motocykly, ale hlavně pak stroje závodní, ať už terénní, silniční nebo plochodrážní. Čezetu jsem tam však nenašel. Zamrzelo mě to a vzpomněl jsem si, že jsem slyšel i o nápadu jednoho kolegy ze Skútrklubu věnovat muzeu jednu Čezetu.
Pak jsem si prohlížel expozici automobilů v patře muzea a v rohu objevil zastrčené tři „kejvačky“. Proč asi nejsou s ostatními v přízemí, napadlo mě. A tak jsem se do toho zastrčeného kouta víc naklonil, a pak jsem ji uviděl……………Čezetu. Bílý de Luxe s panelovými řídítky a schovaný na tom nejméně důstojném místě, v rohu za prototypem městského vozítka. Teď úplně bez emocí musím říct, že snad žádný jiný exponát této velikosti nemá méně důstojné místo než tento skútr. Když jsem ho chtěl vyfotit, musel jsem se maximálně nahnout přes lano oddělující prostor exponátů od prostoru pro návštěvníky, a ještě co nejvíc natáhnout ruku s fotoaparátem.
Je to trochu komické, že právě v Brně, kde sídlí vedení Skútrklubu Čezeta, je pracovníky muzea tato bílá Čezeta vystrčena na periferii exponátů technického muzea. A tak kolegové z klubu, co s tím uděláme (uděláte)???. Doporučuji oficiální „protest“ Skútrklubu nebo „petici“ návštěvníků těchto stránek za důstojnější místo pro Čezetu.