Postranní vozík DRUZETA je určen k připojení ke skútru Čezeta. Skútr s vozíkem má nižší dynamické vlastnosti jednak v důsledku vyšší celkové hmoty a také v důsledku zvýšeného celkového převodového poměru II. stálého (sekundárního) převodu, který je zvýšen právě s ohledem na celkovou hmotu vozidla (soupravy), výměnou patnáctizubového kolečka za čtrnáctizubové.
Rám postranního vozík je tvořen dvěma trubkami kruhového průřezu, které jsou spojeny rohovou spojkou. Přední trubka rámu je ke skútru připojena ve dvou kotvících elementech, které jsou umístěny na příčné stěně karosérie skútru po obou stranách tunelu a současne vyztužují i samotnou karosérii. Zadní trubka je zakotvena na hřídeli zadní kyvné vidlice a vzpěrou, zakotvenou v zadní horní části karosérie skútru. Kolo postranního vozíku je shodné s kolem skútru a je uloženo na dvou kuličkových ložiskách v tělese kyvného vlečeného ramene, které je provedeno jako odlitek. Rameno kola je na rámu vozíku uloženo na dvou jehlových ložiskách. Brzda je shodná s provedením brzd skútru je ovládána nožním pedálem společně s brzdou zadního kola skútru.
Karosérie postranního vozíku je vyrobena z ocelového plechu a tvarově navazuje na skútr Čezeta s použitím některých výlisků skútru. Je otevřená s ochranným průhledným štítem z organického skla před cestujícím. Za opěradlem v zadní části karosérie je prostor pro zavazadla. Karosérie je k rámu přišroubována šrouby a současně vyztužuje i rám vozíku. Kolo vozíku je opatřeno blatníkem se svítilnou pro obrysové a koncové světlo.
Vzhledem ke značnému zatížení zadního kola skútru ve spojení s postranním vozikem (202 kp), je nutné toto kolo opatřit pneumatikou o rozmeru 3,50-12 a tlak vzduchu zvýšit na 2,2 bar. Rovněž je nutno zvýšit i tlak vzduchu v pneumatice předního kola na 1,62 bar.
Vše o Druzetě zde: http://www.cezeta-druzeta.cz/