Kenny lakuje skútra - díl 1.

.

Foto1146Přátelé a kamarádi,

Po několika dotazech jak nalakovat skútra Čezetu, jsem se rozhodl, že nalakuju jednoho, u něhož detailně popíšu postup. Nechť je vám tento „seriál“ pouze ukázkou, v žádným případě něříkám, že můj postup je nejlepší, ale praxí ověřený.. Ono totiž co lakoš, to názor.

Takže se pohodlně usaďte, jdeme na to…

 

Jako první, musíte mít kastli, já použil jednu kterou jsem dostal (už rozložené) na olakování do bílé a světle zelené. Podvozek je v komaxitu. Ten rozepíšu přístě, zde řešíme kastli, nádrž a plech pod sedlo.

Skútr je na dílně, paráda…

Ok, po celkovém ohledání pěkný, ani ne shnilý či potlučený (první dojem) . Takže jako základ všeho je něčím sundat barvu. Ušetřete si nervy i peníze, nekupujte brusné kotouče a nechte to opískovat. Nejlepší cesta jak odtranit lak, odmastit povrch a najít případné praskliny na zavaření.

Já se pustil do pískování u nás v práci, pískovačka makala na plné obrátky, na dvoře to vypadalo jako na beach volejbalovém hřišti, ale za pár hodin jsem byl hotov. Pokud to máte kam odvést, tak to odvezte, rozumná cena za opískovaní jen kastle s nádrží a plechsedlem je do 2000 Kč.

Jakmile to máme opískovaný, tak pokud možno nesahat rukama, ale v rukavicích, bo za chvíli to už chytá lišku od mastnoty z rukou (pot, atd.). Takže co nejdřív to stříknout základovkou- fakt to nenechat ve vlhké garáži na to „až se oteplí“ to potom člověk příjde a má z prasete lišku… a celé pískování vyjde vniveč.

Dostáváme se k základovce. Někdo říká že kit jen na holý kov, někdo že až na plnič, já používám obě metody, jelikož na skútru je práce až až tak hned po opískování. Používám speciální dvousložkovej základ, funguje defacto i jako stříkací tmel, ale tam se dostaneme.

Než se dáme plni nadšení tvořivostí do stříkání, musíme zalepit štefty co drží sedlo a do děr se závitama namontovat šroubky, ať při skládání nezavaříme závitník.

Případné praskliny zavaříme nebo necháme zavařit. Karoserie je z tenkýho plechu, takže vařit na malej proud, potom flexkou rozbrousit.

Dále pořádně ofoukáme vzduchem všechny kouty, schovává se tam písek nebo broky (čím se pískovalo) to pak nevypadá hezky. Na vyfoukávání si vezmeme ochranné brýle, stojej dvacku, lepší než vyndávat bor*el z oka.

Táák, teď máme kastli připravenou na základ, ofoukáno, vše zalepeno. Případné velké nerovnosti vyklepeme. Namýcháme základovku (můžeme použít i obyč, je to levnější, ale je jí menší vrstva a snadněji se člověk probrousí.

Já používám základovku MIPA, stojí to ranec, ředí se to 4:1, při stříkání je to taková hustčí hmota co se sleje, neteče a hezky kryje.

Stříkáme prvně vnitřek všech dílů (opět máme nasazené brýle, uvnitř kastle se barva víří a je to v očích celkem nepříjemný, ja takhle přišel k slušnýmu zánětu spojivek), stříkáme všude tenké 2 vrstvy v rozmezí 10 min po sobě. Základ necháme chvíli zavadnout (10-20 min) potom OPATRNĚ OTOČÍME a pokračujeme na vnějších plochách.

Základovku necháme schnout alespoň 24 hodin, nejlíp 48. Potom nás čeká noční můra.. překitovat obrousit, překitovat, obrousit… ale o tom si povíme zase příště…

Komentáře  

#2 D-D-D 2010-10-03 17:13
Já zase čekám, než s lakováním začnu, až bude seriál hotový. Nemohu si dovolit mít dlouho skútr roztahaný s vytvrzenou základovkou. Za prvé by v rozebraném stavu dost překážel, za druhé bych část dílů nepochybně poztrácel... :cry:
#1 Miro 2010-04-06 20:20
Kenny, základovka už mi vytvrdla dokonale. Ako ďalej? :sad:

You have no rights to post comments

Vložit na stránky

Kontakty

Předseda Skútr klubu Čezeta:

Jitka Kubálková
jitka@skutrklub.cz

Administrátor stránek:

Miroslav Gerža
admin@skutrklub.cz

Přihlášení

Don't have an account yet? Register Now!

Sign in to your account