Ten, kdo se celý Štědrý den postí, uvidí večer zlaté prasátko. Tak praví stará tradice.
V centru Brna se tento sen mnoha lidí konečně naplnil a nejeden spontánně vykřikne „Já už ho vidím!“
Ani nevadí, že ještě není Štědrý den.
Ani nevadí, že ho uvidí každý, i ten kdo se nepostil.
A už vůbec nevadí, že je to vlastně legendární československý skútr Čezeta, lidově zvaný „prase“, krásně vyvedený v perleťově-zlaté barvě.
A snad nikoho nemůže obtěžovat, že je to vlastně komerční reklama brněnské firmy Motokenny. Právě opačně, tato reklama je originální spojení komerce, lidových tradic a vtipu, která musí potěšit každého.
I když některý ortodoxní „Čezetář“ možná namítne, že tak hanlivé pojmenování pro tento skvost designu minulého století, se vůbec nehodí. A že tato barevná kombinace není vůbec dobová a že je to vlastně znehodnocení původního vzhledu veterána. Ale jiný může zase oponovat, že kdyby nebylo tohoto nápadu, tak tento kus možná skončil někde zapomenutý a zarostlý v trávě.
Tuto otázku nechci dál řešit. Jedno však vím jistě, zlaté prase v této podobě pomohlo mnohému. Zviditelnilo firmu, značku Čezeta i náš klub. Ale hlavně vyloudilo úsměv na tváři všech lidí, kteří ho uviděli.
Při této příležitosti přeji všem v novém roce co nejčastěji úsměv na tváři, protože úsměv je projevem spokojenosti, radosti, lásky, zdraví, blahobytu, tisíců kilometrů bez nehod…
Miro Gerža
Skútr klub Čezeta
Komentáře
Tam už jedno zlaté majú: www.schweinemuseum.de/html/das_goldene_schwein.html