Ten, kdo se celý Štědrý den postí, uvidí večer zlaté prasátko. Tak praví stará tradice.
V centru Brna se tento sen mnoha lidí konečně naplnil a nejeden spontánně vykřikne „Já už ho vidím!“
Ani nevadí, že ještě není Štědrý den.
Ani nevadí, že ho uvidí každý, i ten kdo se nepostil.
A už vůbec nevadí, že je to vlastně legendární československý skútr Čezeta, lidově zvaný „prase“, krásně vyvedený v perleťově-zlaté barvě.
A snad nikoho nemůže obtěžovat, že je to vlastně komerční reklama brněnské firmy Motokenny. Právě opačně, tato reklama je originální spojení komerce, lidových tradic a vtipu, která musí potěšit každého.
I když některý ortodoxní „Čezetář“ možná namítne, že tak hanlivé pojmenování pro tento skvost designu minulého století, se vůbec nehodí. A že tato barevná kombinace není vůbec dobová a že je to vlastně znehodnocení původního vzhledu veterána. Ale jiný může zase oponovat, že kdyby nebylo tohoto nápadu, tak tento kus možná skončil někde zapomenutý a zarostlý v trávě.
Tuto otázku nechci dál řešit. Jedno však vím jistě, zlaté prase v této podobě pomohlo mnohému. Zviditelnilo firmu, značku Čezeta i náš klub. Ale hlavně vyloudilo úsměv na tváři všech lidí, kteří ho uviděli.
Při této příležitosti přeji všem v novém roce co nejčastěji úsměv na tváři, protože úsměv je projevem spokojenosti, radosti, lásky, zdraví, blahobytu, tisíců kilometrů bez nehod…
Miro Gerža
Skútr klub Čezeta