
V 10:30 skončila přejímka a registrace strojů a následovala rozprava před samotnou ralye. Poté již bylo odstartováno a jednotlivé stroje se podle pečlivě připravených itinerářů rozjely plnit nachystané úkoly.
Organizátoři si na nás připravili záludné, leč vtipné úkoly. Například kdo z vás si ještě vzpomene, jak jako malý kluk, nebo holka střílel z praku? Já osobně už jsem tohle umění již téměř zapomněl a bylo to také na výsledku znát. Dohromady nás plnění všech úkolů provedlo krásami okolí Zábřehu a některými památkami.
Dojezd do cíle nebyl stanoven na čas, ale byl omezen patnáctou hodinou odpolední a přesto, že na startu byla i vozidla okolo roku výroby 1930, nedojel jenom jeden účastník pro poruchu. Ostatní buď případnou poruchu odstranili na místě, nebo se s ní vypořádali jinak.
Celkově mohu tuhle akci jenom chválit. Startovné nebylo cenově přehnané, organizace perfektní, počasí ideální, prostě se to povedlo.
Na stratu byly stroje rozličných značek i roků výroby. Vedle starých Pragovek, Aerovek, Tater a Škodovek se tu objevily i svižné a mnohem mladší stroje z Anglie např. Triumf, MG, ale také stroje z Itálie jako Fiat, Alfa-Romeo a Německa, např. Mercedes, nebo BMW. Prostě bylo na co koukat.
Jen mne trochu mrzí, že za skútry jsem obhajoval účast jen já se strojem Manet. Žádný jiný skútr na startu nebyl. Tak snad na dalším ročníku to bude ještě lepší.
Fotky z akce zde.
Ludvík Opletal