10. ročník Velké ceny Eskymo Welzla Zábřeh 9.5.2009

.

10. ročník Velké ceny Eskymo Welzla Zábřeh 9.5.2009Devátý květen má většina lidí, která se narodila ještě v komunistickém Československu, zafixoaván jako den osvobození Rudou armádou. Naštěstí již minula doba mohutných oslav sovětské armády a proto se mohl konat již desátý ročník veteránské ralye, nazvaný “Velká cena Eskymo Welzla“, pořádaný 1. dámským klubem historických vozidel České republiky. Na tuto akci jsem se dobře připravil, tedy hlavně jsem připravoval svůj stroj Manet S125. Ráno jsem, ostatně jako vždy, nemohl dospat a tak jsem do místa konání, tedy Zábřehu Na Moravě, vyrazil již o půl osmé ráno. Cesta po ránu v sobotu byla velice příjemná, počasí ideální, takže jsem již o půl deváté stál na náměstí v Zábřehu. Z motorkářů jsem dorazil první. Přede mnou na náměstí dorazilo jen pár aut. V klidu jsem si prohlédl náměstí a čekal jsem až přijedou další. Z počátku to vypadalo, že snad nikdo nepřijede, ale nakonec se nás sjelo opravdu hodně. Okolo půl desáté již nebylo na náměstí téměř k hnutí a okolo nablýskaných veteránů se prodíral dav diváků, kteří bedlivým okem sledovali každý detail našich motorizovaných miláčků. Pro zpestření na náměstí hrála country kapela a vystupovaly zde také mladé roztleskávačky.

V 10:30 skončila přejímka a registrace strojů a následovala rozprava před samotnou ralye. Poté již bylo odstartováno a jednotlivé stroje se podle pečlivě připravených itinerářů rozjely plnit nachystané úkoly.

Organizátoři si na nás připravili záludné, leč vtipné úkoly. Například kdo z vás si ještě vzpomene, jak jako malý kluk, nebo holka střílel z praku? Já osobně už jsem tohle umění již téměř zapomněl a bylo to také na výsledku znát. Dohromady nás plnění všech úkolů provedlo krásami okolí Zábřehu a některými památkami.

Dojezd do cíle nebyl stanoven na čas, ale byl omezen patnáctou hodinou odpolední a přesto, že na startu byla i vozidla okolo roku výroby 1930, nedojel jenom jeden účastník pro poruchu. Ostatní buď případnou poruchu odstranili na místě, nebo se s ní vypořádali jinak.

Celkově mohu tuhle akci jenom chválit. Startovné nebylo cenově přehnané, organizace perfektní, počasí ideální, prostě se to povedlo.

Na stratu byly stroje rozličných značek i roků výroby. Vedle starých Pragovek, Aerovek, Tater a Škodovek se tu objevily i svižné a mnohem mladší stroje z Anglie např. Triumf, MG, ale také stroje z Itálie jako Fiat, Alfa-Romeo a Německa, např. Mercedes, nebo BMW. Prostě bylo na co koukat.

Jen mne trochu mrzí, že za skútry jsem obhajoval účast jen já se strojem Manet. Žádný jiný skútr na startu nebyl. Tak snad na dalším ročníku to bude ještě lepší.

Fotky z akce zde.

Ludvík Opletal

You have no rights to post comments

Vložit na stránky

Kontakty

Předseda Skútr klubu Čezeta:

Jitka Kubálková
jitka@skutrklub.cz

Administrátor stránek:

Miroslav Gerža
admin@skutrklub.cz

Přihlášení

Don't have an account yet? Register Now!

Sign in to your account