Česko - Slovesnké ukončení sezóny

Napsal Peter Janků .

I přes vyloženě zimní podmínky se dnes sešla jihomoravská sekce klubu (v počtu dvou členů) a slovenská sekce klubu (v počtu 4 jezdců a jednoho spolujezdce) k nejspíše poslední společné vyjížďce této sezóny a tím společně ukončily tuto motosezónu. No dobrá, zase tak zimní nebyly. Teplota se ustálila na krásných šestnácti stupních celsia, a i když se sluníčko schovávalo za mraky, při dostatečně teplém oblečení byly podmínky na vyjížďku perfektní.

Společný sraz byl na Myjavě, odkud jsme po velmi krátké zastávce vyrazili vyhlídkovým tempem k Vodní nádrži Kunov. Zde jsme při kafíčku hodinku poklábosili, abychom se poté rozjeli zpět k domovům. I přesto, že všichni sedlali stroje novějších ročníků a zahraniční produkce, diskuse se primárně točila kolem našich zasloužilých strojů slovenské výroby.  Vzhledem k pomalu nastupující převaze těchto velmi kvalitních skútrů je dobře, že i členská základna, jež je sedlá, se postupně utužuje.

Cestou domů jsme všichni vyrazili stejným směrem, byť díky drobnému nedorozumění každý jinou cestou. A tak jsme měli ještě jednu možnost se krátce rozloučit u Bukovanského mlýna, kde jsme udělali definitivní tečku za naším setkáním. Domů jsme se již vraceli v drobném přítmí, což ale vůbec nepokazilo dojem z celé akce.

Dovolte mi tedy na závěr všem poděkovat za dnešní vyjížďku, a všem, nejen účastníkům, popřát klidné prožití zimní přestávky, která bude jistě naplněna servisní péčí o naše miláčky.

Peter

 

Medlov - den poté

Napsal Peter Janků .

Milí přátelé.

Mám tu milou povinnost pokračovat v krásné tradici článků s titulem „Den poté“ - a to krátkou reportáží z podzimního srazu v Medlově.

Asi největším, ale také velmi milým překvapením pro mne samého, byla soutěživá atmosféra linoucí se celou událostí. Jeden z prvních účastníků souboje o největší poruchu byl jistě Martin ze Slovenska, který ho zahájil hned sadou malých poruch. V jeden okamžik jej opustilo přibližně 7 špic v zadním kole. Nejspíše díky kvalitě stroje, na kterém jel, tuto skutečnost téměř nezpozoroval. Avšak další účastníky kolony situace nezaskočila a s vidinou upadnutého kola (čímž by nejspíše soutěž vyhrál) jej rychle zastavili. Jistě tak dali šanci dalším soutěžícím. Po nedlouho trvajícím odtahu stroje a bleskové výměně kola v mezistanici celá kolona vesele pokračovala dále.

Netrvalo to dlouho a přibližně v půli trasy se do souboje zapojil, ač nositel stejného jména, tak řidič skútru jiné barvy. Při rozjezdu z jedné křižovatek zjistil, že mu v převodové skříni zůstal již pouze první převodový stupeň a neutrál. Bylo nutné si položit otázku z úst klasika: „A není to málo Antone Pavloviči?“. Bylo to málo! Tímto okamžikem se tedy Martin ujal vedení. A ani několik dalších poruch v podobě dvou utrhnutých lanek, jednoho ucpaného filtru a jednoho vadného dobíjení jeho prvenství neohrozilo. Některým se tato soutěž natolik zalíbila, že v ní pokračovali i cestou domů. Rozličnou sadu nedostatků tak doplnil jeden zadřený skútr, několik prázdných nádrží, další utržené lanko a podobně.

Evidentně sportovní nálada zachvátila i samotného předsedu klubu. Ten se od samotného počátku zabýval kontrolou množstvím skútrů jednotlivých značek. Počty byly překvapivě vyrovnané, a dokonce lehce převyšovaly stroje vyrobené v Povážských Strojárnách. Zjevně nervózní milovník skútrů ČZ se tak při sebemenším náznaku změny poměru sil dožadoval o přepočítání. Neváhal se ani uchýlit k praktikám, které by leckdo mohl označit za nekalé. Například bez zjevného důkazu označil dva stroje Burgman jako nástupce slavného prasete  anebo do počtů zahrnul i hračku v podobě skútru jednoho z nejmladších účastníků. Abych nerozdmýchal rozbroje, vítěznou značku skútrů zde neuvedu, ale jednoduše si to každý může spočítat na společné fotografii u hotelu. Pro bystřejší čtenáře jsem do článku uschoval název této značky.

Trasy naplánované na jednotlivé dny srazu byly z mého pohledu velmi příjemné. Díky perfektně zvoleném tempu a bezvadné práci regulovčíků cesta velmi příjemně utíkala. Věřím, že každý si mohl v jednotlivých dnech najít to své. Někoho zajímala historie v podobě Tatra muzea, někomu se více líbily sochy navštívené v okolí srazu a někdo měl raději zastávky na kávičku.

Večerní zábava se nesla v duchu společně strávených chvil u večeře, rozprav a následné individuální zábavě. Stejně jako vždy byly každý večer oceněni účastníci v nějakém směru výjimeční. Kromě největší poruchy se oceňoval nejmladší a nejstarší účastník, účastník s nejdelší trasou a v neposlední řadě ženy za volantem. Zde si dovolím povzdechnout na tím, že se neujal můj vlastní návrh na ocenění pravidelných laureátů ceny za největší poruchu za to, že se jim nic nepokazilo. Argument, že nelze ocenit někoho, kdo se srazu neúčastnil, mi přijde poněkud lichý.

Epesní večerní zábavu doplnila také skromná, leč velmi příjemná tombola. Zde bych se snad jen lehce pozastavil nad otázkou regulérnosti. Všechny výherní losy měly totiž pouze a jenom zelenou barvu. Ani tvrzení, že je to způsobeno prodáváním losů pouze ze zeleného bločku mé pochyby o „cinknutí“ celé soutěž nevyvrátily.  

Dlouhé a příjemné večery byly doplněny posilujícím spánkem ve skromných, ale příjemných pokojících. Jen ve dvou mi známých případech došlo k drobnému nesouladu mezi spící osobou a dalším osazenstvem pokoje. V prvním případě se dalšímu osazenstvu pokoje zdálo, že jsou motorky a vrčí jim motor tak nahlas, že jejich kolega emigroval na chodbu. Toto řešení se však ukázalo jako poměrně dočasné, kdy brzy z rána začali problém dělat lidé courající se na blízkou toaletu.  V druhém případě se snaha o poklidný spánek nesetkala s pochopením zbylých účastníků, kteří razili heslo „noc je ještě mladá“ a v přeplněném apartmánu bujeli zábavou. Řešením této situace bylo zapojení neúspěšného spáče do probíhající zábavy.

Evidentně nepřeberným množstvím zážitků byl protkán celý sraz. Snaha popsat je zde všechny by jistě přeměnila tento článek v nekonečný příběh. Proto mi dovolte jej v tento moment ukončit a na závěr poděkovat každému, kdo se do této události zapojil. Pořadatelům Jitce a Mirovi, regulovčíkům, Milanovi za bezvadné odtahové vozidlo a všem dalším, jejichž přispění zařadilo tento sraz mezi nezapomenutelné události.

 

S pozdravem a poděkováním

Peter

 

SJEZD JAWISTŮ PO 70 LETECH LUHAČOVICE

Napsal Peter Janků .

Minulý víkend se v Luhačovicích konal Sjezd Jawistů po 70 letech. Pořadatelé vyzvali k účasti i majitelé jiných značek a tak se část Jihomoravské sekce skútrklubu vydala reprezentovat s našimi také skůtrařskou sekci.

 

 

Luhačovice 2025 – Den poté

Napsal Peter Janků .

Máme za sebou další, tentokrát již XXVII. mezinárodní skútrsraz. Z mého pohledu si každá taková akce zaslouží krátké ohlédnutí, a proto mi dovolte krátkou osobní retrospektivu.

Přiznám se, že jsem na letošní sraz nejel úplně v nejlepším rozpoložení. Důvod není důležitý, ale co je z mého pohledu důležité, je atmosféra, která na srazu panovala. Uvědomil jsem si, jak je super, když i při tak velkém počtu účastníků člověk téměř každého zná. Někoho od vidění, někoho jménem a s někým se hned po příjezdu obejme. Myslím si, že tohle samotné už předurčuje k úžasnému zážitku bez ohledu na další.

Tím nechci říct, že samotné místo, program, počasí apod. jsou méně důležité. Naopak.

VII. podzimní sraz historických skútrů Beskydy 2024

Napsal Miro .

AKTUALITY KE SRAZU:

Všechny objednané služby zaplaťte předem na účet 284854445/0300. Do vzkazu uveďte svoje příjmení a jméno.

  • termín 7:30 do Marlenky byl zrušen, všichni půjdou na 9:00
  • ubytování ve čtvrtek začíná ve 14:00, zápis už od 12:00
  • hospoda bude otevřena ve čtvrtek a pátek do 22:30, v sobotu do 23:00
  • nenoste do hospody vlastní alkohol!
  • hospoda po večeři už nepodává žádné jídlo, v nabídce tyčinky, čipsy apod.
  • v areálu je malé ohniště
  • do Marlenky si vemte krabičku na ochutnávku, jestliže jí ovšem nesníte celou smile

Vložit na stránky

Kontakty

 Administrátor stránek:

Miroslav Gerža
admin@skutrklub.cz

Přihlášení

Don't have an account yet? Register Now!

Sign in to your account