Branná - Kolštejnský okruh 12.9.-13.9.2009

.

Branná - Kolštejnský okruh 12.9.-13.9.2009Je mnoho akcí, kde se sjedou milovníci motoristické historie, aby představili svoje pečlivě zrestaurované motocykly a automobily a zároveň se zúčastnili nějakého závodu, ale jen málo těchto akcí je opravdovým závodem. Jednou z těchto akcí je závod historických motocyklů do r. v. 1978 na městském okruhu v Branné v Jeseníkách. Tento závod se jmenuje Kolštějnský okruh. Je mnoho akcí, kde se sjedou milovníci motoristické historie, aby představili svoje pečlivě zrestaurované motocykly a automobily a zároveň se zúčastnili nějakého závodu, ale jen málo těchto akcí je opravdovým závodem. Jednou z těchto akcí je závod historických motocyklů do r. v. 1978 na městském okruhu v Branné v Jeseníkách. Tento závod se jmenuje Kolštějnský okruh. Už několikrát jsem byl upozorněn na tuto akci, která se koná na severu Moravy. Chtěl jsem tedy zjistit, jestli se informace zakládají na pravdě . Proto jsem se 13.9.2009 ráno rozjel do Branné. Čekalo mě 60 km cesty, a tak jsem vyjel opravdu brzy . Po sedmé hodině ranní je už světlo,a tak jsem se vydal na cestu, abych viděl co nejvíce. Počasí bylo trochu zamračené, ale mraky se brzy rostrhaly , takže to byla pěkná vyjížďka. Cestou jsem potkal hodně motorkářů a všichni většinou mířili tam kam já. Profesionalita organizátorů mě velmi příjemně překvapila.. Hned při vjezdu do Branné mi poradili, kde mám zaparkovat.

Na místě už bylo dost rušno a motorek zde bylo požehnaně. Přesto se dalo bez problémů zaparkovat. Odstavil jsem svůj stroj kousek od vstupu na okruh a hned jsem se začínal zajímat o to, kde by byl nejlepší výhled na trať. Pořadatelé mi ochotně poradili . Zaplatil jsem vstupné a po chvíli čekání (zrovna se jel závod) jsem šel na místo, které mi bylo doporučeno.. Výhled zde byl opravdu perfektní. Jakmile jsem si našel místo na sezení, začal jsem netrpělivě očekávat první závodníky.

Informace jsem měl z první ruky, neboť místním rozhlasem bylo vše podrobně komentováno. Když se z rozhlasu ozvalo, že bylo odstartováno, uslyšel jsem mohutné dunění a za chvíli už bylo vidět první závodníky, jak se řítí do první zatáčky, která byla hned pode mnou. To co jsem viděl mě opravdu ohromilo. Ačkoliv závodníci jeli na motorkách, které byly i padesát let staré, vůbec je nešetřili a jeli opravdu naplno. Vážně úchvatná podívaná.

Po prvním závodě (jednotlivé závody byly rozděleny podle kubatur a roku výroby) jsem se přesunul na náměstí, v jehož okolí byly stánky s občerstvením a depo motocyklů. Chtěl jsem nafotit nějaké stroje. V depu jsem byl mile překvapen, protože mě majitelé motocyklů nechali fotit a nakouknout přímo do závodnické „kuchyně“. Na další závod jsem zůstal na náměstí a i zde to byla úchvatná podívaná. Jezdci tady projížděli na plný plyn úzkou uličkou a řev závodních motorů tady byl opravdu impozantní. Prostě milovník motorismu zde ukojil všechny smysly.

I když se závod koná v České republice, nepřevažovali zde české resp. československé stroje, ale byly zde značky z celého světa, takže se zde proháněly stroje tak zvučných značek jako je např. Triumh, BSA, Norton, BMW, Harley-Davidson, Indian, Yamaha, Suzuki, Honda, ČZ, Jawa, Dněpr, Jupitěr, Moto Guzzi, Benelli, Ducati a další.

Diváci, převážně opravdoví fanoušci motorismu, dotvářeli atmosféru nefalšovaného závodu. Proto musím dát za pravdu všem, co mi tvrdili, že je to perfektní akce. Rozhodně nelituji, že jsem tam byl a pokud to půjde, příští rok se přijedu znovu podívat.

Uďa

Fotogalerie zde.

You have no rights to post comments

Vložit na stránky

Kontakty

Předseda Skútr klubu Čezeta:

Jitka Papežová
jitka@skutrklub.cz

Administrátor stránek:

Miroslav Gerža
admin@skutrklub.cz

Přihlášení

Don't have an account yet? Register Now!

Sign in to your account