Co není origo na 501 s hodinami

Více
01.01.2011, 16:54 #1 od Jarys
Odpověděl Jarys pro téma Co není origo na 501 s hodinami
Ahoj, tak už mám konečně udělané mřížky a lišty.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
30.12.2010, 00:52 #2 od fedroo
Odpověděl fedroo pro téma Co není origo na 501 s hodinami
Skútr ČZ 501 byl osazen novým karburátorem Jikov 2924 M 13 s obdélníkovou plovákovou komorou. Shodně s výchozím typem motoru 356 byla použita šestivoltová elektroinstalace s dynamem 6V/45W a motocyklová spínací skřínka s ampérmetrem, která byla umístěna v přístrojových odklápěcích dvířkách pod přístrojovou deskou, jimiž byl přístup jednak k držáku předních žárovek a pojistce 15A. Houkačka byla umístěna na přední straně štítu. Spolu se světly se ovládala chromovaným přepínačem na levé straně řídítek. Ze zadní strany štítu se na přístrojové desce vlevo nacházel tachometr a vpravo mechanické pětidenní hodiny, které se natahovaly zevnitř prostoru přístrojové schránky. Pokud však nebyly hodiny v základní výbavě dodány, otvor byl zakryt nevzhlednou kovovou záslepkou. Dále zde ještě byl věšáček a dvě velké kontrolky, oranžová na neutrál a červená na dobíjení. Dole u středového tunelu se nacházely ještě dvě menší schránky ( kastlíky) pro drobné předměty. V přední časti byla umístěna palivová nádrž na benzín o objemu 12 l, která sloužila také jako součást podběhu. Od února 1958 přibyl na palivovou nádrž nosič zavazadel, vzadu pod sedlem na zavazadelníku madlo pro lepší manipulaci při parkování a na úrovni středového tunelu hliníkové kryty proti oděru od obuvi při řazení nebo brzdění. Koncovky výfuků se změnily z původních rybin za nové doutníkové provedení. Od října téhož roku bylo také zavedeno osvětlení palubních přístrojů.
U modelu 501/01 byla spínací skřínka změněna na automobilový typ PAL 04-9440.36 s dobře známým „bošákem“ a byla přesunuta na přístrojovou desku místo mechanických hodin. Přístrojová dvířka byla nahrazena uzamykatelnými, na vnitřní straně s držáky pro žárovky do zadního světla a s pojistkami. Do výroby byl také zaveden nový typ tachometru a změněn věšáček, ve kterém nyní byly i výrazně menší kontrolky neutrálu a dobíjení.
Model 501/03 prošel na základě získaných zkušeností z provozu v březnu roku 1959 modernizací. Opatřen byl sytičem, který se ovládal pomocí bowdenu na levé straně karoserie, a to na místě bývalé malé odkládací schránky. Kryt houkačky alias klaxonu byl nahrazen výrobně jednodušším bez šroubovaného štítku PAL a na nosiči zavazadel jsou přidaná dvě oka pro lepší uchycení tašek, batohů apod.
Přední vidlice se vždy skládala z kyvné vidlice s dvěma gumovými bloky, jednoho na levé straně umístěného kapalinového tlumiče a dvou gumových dorazů.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
28.12.2010, 13:04 #3 od Jarys
Odpověděl Jarys pro téma Co není origo na 501 s hodinami
Ahoj,tak to jo ty myslíš madlo :-))))Děkuji za odpověd. Jarda

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
26.12.2010, 21:16 - 26.12.2010, 21:17 #4 od pepas
Odpověděl pepas pro téma Co není origo na 501 s hodinami
ousko pro snadnější manipulaci se strojem. viz foto

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
26.12.2010, 17:01 #5 od Jarys
Odpověděl Jarys pro téma Co není origo na 501 s hodinami
Ahoj,děkuji moooc za fotku,ale nevím co je to kastlík bez ouška nebo s ouškem ?
Děkuji moc za odpověd. Jarda

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
26.12.2010, 15:33 - 26.12.2010, 15:37 #6 od pepas
Odpověděl pepas pro téma Co není origo na 501 s hodinami
Určitě to je na tahlo k přplavovaní viz foto.
Jinak si myslim že do konce 58 byly karburatory s hranatou plov. komorou.Osobně všude na 501 mám už kulaté, s nima nemám nikdy problém.
Rybynove vyfuky stoprocente jen rok 1957, a kaslik bez ouska k tomu, kaslik s ouškem=doutníky

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.199 sekund

Vložit na stránky

Kontakty

Předseda Skútr klubu Čezeta:

Jitka Papežová
jitka@skutrklub.cz

Administrátor stránek:

Miroslav Gerža
admin@skutrklub.cz

Přihlášení

Don't have an account yet? Register Now!

Sign in to your account