Olej co nesmrdi

Více
10. čvn 2020 17:26 #1 od pedol
Odpověděl pedol pro téma Olej co nesmrdi
Něco málo z netu:
Co znamená zkratka EP?
EP je zkratkou pro Extreme Pressure, tedy extrémní tlak a vztahuje se k aditivu (přísadě) použitému v převodových olejích. Tato přísada byla vyvinuta k zabránění kontaktu kov-kov mezi součástmi převodů. EP přísady jsou zpravidla na bázi síry nebo fosforu. Tyto složky se váží ke kovovým povrchům a tam, kde jsou místa s extrémními tlaky a teplotami, vytvářejí ochrannou chemickou vrstvu. Přítomnost síry dodává převodovým olejům charakteristický zápach.
Proč bych měl v mém veteránu používat čistý minerální olej bez EP přísad?
Oleje bez EP přísad mohou být někdy vyžadovány v převodovkách a v rozvodovkách starších vozidel. Závisí na stáří, na výrobci a modelu vozidla. Určité konstrukce převodovek používají součástky z fosforového bronzu (obsahuje měď), které jsou citlivé zejména na EP přísady na bázi síry. Síra reaguje s mědí a ničí celistvost povrchu zmíněných součástek. To vede k následným poruchám funkce.
Co znamená zkratka API GL?
API znamená Americký petrolejářský institut, GL je zkratka pro Gear Lubricant (převodové mazivo) a definice tříd GL jsou:
API GL-1 Minerální olej bez přísad
API GL-2 Olej s nízkým obsahem EP (Extreme Pressure) přísad pro šnekové převody
API GL-3 Olej s nízkým obsahem EP přísad pro rovná i spirálová kuželová soukolí v nápravách a převodovkách
API GL-4 Olej se středním obsahem EP přísad, úroveň kvality MIL-L-2105, méně namáhané hypoidní převody, manuálně řazené převodovky
API GL-5 Vysoký obsah EP přísad, kvalita MIL-L-2105D, všechny hypoidní nápravové převody, některé manuálně řazené převodovky.ˇ
A teď už jen hledat konkrétní druh. Mimochodem, někdo do převodovek lije motorový olej
Sirné sloučeniny mají výrazné antioxidační účinky, zejména při vysokých teplotách, které panují v motorech automobilů. Přesto je síra v motorových olejích nežádoucí. Důvodem je to, že kde je vyšší obsah síry, tak je i hodně aromatických uhlovodíků a ty v motorových olejích opravdu nejsou žádoucí. Pravé syntetické oleje jsou vyráběny syntézou z plynného ethylenu (polyalfaolefíny) nebo dalšími syntézami (např. esterové oleje). Pochopitelně, že se vychází z čistých sloučenin, ve kterých není žádná síra

Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
10. čvn 2020 10:41 #2 od Illuminator
Odpověděl Illuminator pro téma Olej co nesmrdi
motor dostal pred lety ranu zespodu na kartery, mozna zacalo neco prosakovat .

kazdopadne stale hledam nejaky moderni synteticky prevodak odpovidajici hustoty bez tech sirnejch aditiv ,
nebo jak pro uplne stare veterany cisty neaditivovany zakladovy prevodovy olej a dat trosicku aditiv z moderniho esteroveho motooleje
nebo uplne cisty mineral a menit 2x za sezonu ?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
06. čvn 2020 09:33 #3 od pedol
Odpověděl pedol pro téma Olej co nesmrdi
Jediné gufero je na pravé straně u dynamostarteru a tam olej není. Pokud se přisává převoďák, tipnul bych si na spáru mezi půlkami kartrů. Nebyl motor půlen a špatně zpětně utěsněn?

Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
05. čvn 2020 18:56 #4 od 505
Odpověděl 505 pro téma Olej co nesmrdi
No na tohle se dá taky napsat, tak si kup moderní Čezeta 506! a bude ti to smrdět v severních čechách, a neb "nečuchat jezdit". Základ je nepřeplňovat převodovku olejem, držet na kontrolním otvoru nebo lehce pod něj. Zkus nějakou delší jízdu, nebo po nějakém proběhu kilometrů zkontrolovat olej jestli se ztrácí, pokud ano tak teprve hledej kudy. Labyrint je bezkontaktní těsnení k opotřebení prakticky nedochází oproti guferu.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
05. čvn 2020 16:32 #5 od Illuminator
Odpověděl Illuminator pro téma Olej co nesmrdi
Parada diky za odpoved ,

uz je mi to jasne, mrknu na ten labyrint nebo gufera . Smrad od prevodovky je po par jizdach totiz stejnej puch jak na sopce jak vajecny prdy.
Tedka mi to posledni jizdu po startu pripadalo , ze z vyfuku jde i neco navic nez davam do paliva.
Druhy skutr co mam tak pouzivam stejne oleje a ten nesmrdi.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
05. čvn 2020 16:14 #6 od Uďa
Odpověděl Uďa pro téma Olej co nesmrdi
No na tohle se dá napsat jen jedna odpověď! Jestli nechceš, aby ti motorka smrděla, tak si kup moderní čtyřtakt! Dvoutakt, který spaluje mazací olej spolu s palivem, bude smrdět vždy, i kdyby jsi tam nalil celej flakón Chanel no.5 :woohoo: Jinak do převodovky dávám PP07 a nemám žádný problém. Jinak pokud ti hodně smrdí převodový olej, tak máš možná v háji labyrint a dostávají se ti do převoďáku spaliny. To pak smrdí fest, jako spálenej převoďák.

..........a osmého dne stvořila Bůh skútr.... ;)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.329 sekund

Kontakty

Předseda Skútr klubu Čezeta:

Jitka Kubálková
jitka@skutrklub.cz

Administrátor stránek:

Miroslav Gerža
admin@skutrklub.cz

Přihlášení

Don't have an account yet? Register Now!

Sign in to your account