Vibrace přední vidlice

Více
13.01.2011, 07:11 - 13.01.2011, 07:13 #7 od Miro
Odpověděl Miro pro téma Vibrace přední vidlice
Už to nechám tak. Snažím sa tu udržať poriadok a prehľadnosť, už je tu 3200 príspevkov...

O kmitaní je reč i na predchzájucích stránkách klubu skb.sweb.cz/rady.html

Při brždění přední brzdou přední kolo začalo kmitat a to tak, že se skútr stával téměř neovladatelný. Bylo možné se spoléhat víceméně jen na zadní brzdu. Dle sdělení uživatelů se jedná o nemoc skútrů(bez dalšího vysvětlení). Další nabídnuté řešení-jde o konstrukční nedostatek. Obojí bylo nepřijatelné. A tak jsem časově a technicky náročnou vylučovací metodou pátral po příčinách kmitání. Příčinu jsem objevil a závadu odstranil. Nejsem jistě jediný, kdo zná příčinu kmitání při brždění. Ale podle četnosti nesprávných rad jezdí asi dost skútrů bez účinné přední brzdy. Máte li zájem o řešení, napište pravděpodobnou příčinu kmitání. Bude li zájem, rád popíši náročné hledání a zcela jednoduché řešení.

Příčin může být několik, např.: nedotažené hlavové složení, opotřebované kyvné čepy, opotřebovaná kuličková ložiska v bubnu, nefunkční tlumiče.

Nebo vymačkaná díra v hliníkovým štítu brzdy, ta kterou prochází osa předního kola. Popř.vymačkané dorazy-úchyty (dvě malé páčky) na hliníkovém štítu, které tvoří doraz proti protočeni štítu vůči vidlici.

Hlavní příčina je ovalita vnitřku brzdového bubnu po přesoustružení je problém takřka vyřešen, další věc je jak bylo zmíněno vymačkané uložení v hliníkovém štítu brzdy, opotřebované kyvné čepy, vymačkané gumy v tlumičích a jako poslední jsou ty ložiska. Další věc je když se dává nové brzdové obložení tak pakny namontovaný na brzdovém štítu hodit na soustruh a srovnat.T*

Kmitání předního kola taky způsobuje špatný stav tlumičů-následné vlnité ojetí pneumatiky(plošky tak zvaně cik cak).

Omlouvám se za zpoždění a popíšu historii pátrání po závadě. Také děkuji za odpovědi, Martin a Arnie byli nejblíže. Pro ty,ktří čtou mou informaci poprvé. Koupil jsem skůtr s údajnou nemocí kmitání předního kola při brzdění přední brzdou. Jiní toto nazývali konstrukčním nedostatkem. Obojí bylo nepřijatelné, a tak jsem se vylučovací metodou pustil do odhalování závady. 1. Nechal jsem přetočit brzd. buben. Běžel v přesnosti 0,01 mm. Lepší než z výroby. Kmitání trvá. 2. Výměna kuličkových ložisek za nové přesnost P5. Kmitání trvá. 3. Kontrola vůle hřídele. Bez vůle. Při stažení možná vůle ale nehraje roli. Kmitání trvá. 4. Úprava náběhové hrany obložení, a kontrola vůle hřídele otočného kamene mezi paknami. V normálu. Kmitání trvá. 5. Výměna štítu brzdy za štít s totálně vymačkanou dírou, pak výměna za štít s vypouzdřenou dírou. Nemá to vliv. Kmitání trvá. 6. Vymačkané opěrky na štítu - repasováno. Kmit trv. Dále popíšu vše co jsem dále zkoušel a nemělo to vliv na odstranění kmitání : Demontáž vidlice a přesné srovnání ramen. Přepouzdření uložení vodorovného U (ramene). Srovnání souososti ok U ramena. Výměna pryžového uložení tlumičů. Kontrola tlumících schopností tlumičů - repase. Kontrola unavení pružin. Výměna misek hlavového uložení, správné dotažení. Nejezdil jsem v navátém stavu. Rěšení jsem měl stále na očích. Kola jsou malého průměru. Naše silnice plné děr. Kola často podhuštěná. A tak snad neexistuje kolo, kde by nebyl bouchlý ráfek. Toto není z bočního pohledu zvlášť viditelné. Jedná se o roztažení-rozvalení ráfku - stačí tři až čtyři milimetry. Z jedenácti kol mám dest takových. Při jízdě na takovém ráfku na zadním kole nic nepozorujete. Nepozorujete ani nic na předním, protože při správném nahuštění je plášť dostatečně nosný. Ale v okamžiku brzdění dochází zvýšením síly na přední kolo k rozvalení pláště. I malé rozvalení pláště díky deformaci(rozvalení) ráfku je násobeno citlivou konstrukí kyvné vidlice. Osa kývání je za osou kola. Zdvih se dvoj až trojnásobí a dojde ke kmitání v tlumičích. Oprava. Srovnání deformace disku. Ne jednotlivých půlek. Ale v sešroubovaném stavu srovnat boky na stejnou rozteč. Malá osma zdaleka není tak škodlivá jako malá změna šířky ráfku. Nějte vždy nahuštěna kola a buďte šťastni. Třeba Vás někde potkám. Děkuji za příspěvky Mr. MiKov,Martin,AlesK,T s hvězd.,Arnie. Karel Deformace Ráfku se na předním i zadním kole u 502 projevuje také v zatáčkách mírným plaváním. Je li vyhnutá pravá strana ráfku, při náklonu napravo se plášť vlivem vyšší síly při náklonu vyvaluje do vyhnutí a kolo uhybá a plave.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
13.01.2011, 06:45 #8 od me2d
Odpověděl me2d pro téma Vibrace přední vidlice
Myslím si, že jsem nezaložil duplicitní vlákno. V tom, které Miro zmiňuje, se píše o typu benzinu a o kmitání předního kola. Mně přední kolo NEKMITÁ a neskáče. Mně vibruje přední kyvka při silném brzdění. Když jen tak dobržďuji, je to v pohodě. A začalo to z nenadání. Křivým kolem či špatně nasazenou gumou to rozhodně být nemůže. Nicméně má Miro možná pravdu v tom, že jsem svůj dotaz mohl vložit do zmiňovaného vlákna. V tom případě prosím o přesun dotazu a zrušení tohoto vlákna.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
12.01.2011, 14:43 #9 od Miro
Odpověděl Miro pro téma Vibrace přední vidlice
Ahoj,
nezakladajte, prosím, duplictné témy. Už sa to tu riešilo mockrát, napr. na tomto mieste.

Admin

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
12.01.2011, 14:37 #10 od me2d
Vibrace přední vidlice vytvořil uživatel me2d
Ahoj všem.
Mám takovýto problém: při brždění mi přední kyvka vibruje. Řidítka nekmitají vlevo a vpravo, ale celý předek se rozvibruje nahorů a dolů. Mám kyvku typ 502, čtyři roky po renovaci a za tu dobu jsem neprováděl žádné opravy, výměny. Při renovaci vše proběhlo poctivou repasí - tlumiče, nové brzdové obložení, ložiska....
Minulé sezóny mi to nedělalo a v podstatě to má najeto nějakých 1000km. Před nedávnou dobou jsem se dostal k tomu, abych se na to podíval. Střed vypadá normálně, pakny drží, sjety celkem rovnoměrně, vůle žádné.
Setkal se s tím někdo? Ještě podotýkám, že když nebrzdím, motorka jede naprosto čistě bez jakýchkoliv náznaků kmitání.
Předem všem děkuji za reakce. Me2d

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.083 sekund

Vložit na stránky

Kontakty

Předseda Skútr klubu Čezeta:

Jitka Papežová
jitka@skutrklub.cz

Administrátor stránek:

Miroslav Gerža
admin@skutrklub.cz

Přihlášení

Don't have an account yet? Register Now!

Sign in to your account