Další hodinář v původním stavu.

Více
06.02.2018, 14:40 #25 od marcel
Odpověděl marcel pro téma Další hodinář v původním stavu.
P.S. Ten smajlík byla původně osmička se závorkou ......smajlíka mi tam dodělal nějaký zlý skřítek :-)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
06.02.2018, 14:37 - 06.02.2018, 15:09 #26 od marcel
Odpověděl marcel pro téma Další hodinář v původním stavu.
Kolegové skútristi, začněme od začátku. Zadní větrací otvory byly původně určeny pro odvod teplého vzduchu od motoru, protože pod sedlem byly otvory do prostoru nad zadním kolem a odváděly teplý vzduch. Sání motoru bylo jako u kývačky. Když byl doplněn plastový filtr vzduchu (ještě před zahájením seriové výroby, protože malý kývačkový filtr nevyhovoval),tak byly zaslepeny větrací otvory nad zadním kolem a zhoršené chlazení motoru bylo kompenzováno montáží vpředu před motorem šikmými náběhy z plechu, které usměrňovaly vzduch na válec motoru (byly zrušeny po náběhu ventilátoru u modelu 501/03). Takže zadní svislé otvory začaly nově sloužit k nasávání vzduchu do motoru. Vidím, že je tu nakopírována stránka z mojí knihy, takže je jasné, že existovaly otvory pro nosič u obou provedení zavazadelníku. Co se týká počtu otvorů (10 nebo 8 ) osobně se domnívám, že změna nastala ve chvíli, kdy se začalo montovat zadní hliníkové madlo a bylo třeba tento díl trochu vyztužit, ale neberte to jako 100% informaci, důkaz na to nemám. Otázka otvorů pro nosič je také zajímavá. Osobně jsem to konzultoval s panem Přibáněm, konstruktérem z ČZ Strakonice. Ten zkoumal výkresy v neúplném archivu ČZ (část byla zničena) a napsal mi, že tyto otvory nejsou v dostupné výkresové dokumentaci zaneseny a není tedy ani známo, od kdy se začaly vyrábět. Nenajdete to ani katalogu ND. Ten uvádí jen rozdílné zavazadelníky pro 6V a 12V el. instalaci kvůli rozdílné velikosti akumulátoru. Takže je mi líto, ale otázka otvorů pro nosič je dosud neobjasněna. Zadní nosiče se nikdy v ČZ nemotnovaly, byly jen jako doplněk, který bylo možno zakoupit a namontovat. Nejznámější jsou nosiče VD Motex, které umožňovaly i montáž rezervy. Údajně byly v prodeji i jednodušší nosiče, ale znám to jen z vyprávění. Nikde jsem je v literatuře neobjevil.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
06.02.2018, 14:01 #27 od pedol
Odpověděl pedol pro téma Další hodinář v původním stavu.
Pan M.Malypetr píše, že starší provedení je s deseti otvory. Pokud se týká otvorů pro vyvedení nosiče, dovolím se zaspekulovat. Nejdříve byl zavazadelník bez otvorů pro nosič. Pak nějaká firma vyvinula nosiče zavazadel jako doplňkovou výbavu a ČZ potom začala vyrábět zavazadelník s otvory seriově, aby se nemusely ty otvory dodatečně vysřihávat.
Možná někdo vysvětlí a upřesní.


Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
05.02.2018, 20:47 #28 od Meela
Odpověděl Meela pro téma Další hodinář v původním stavu.
Zdravím,

mám hodináře v.č. 111546, podle TP z 5.9.1958. Už je přestříkaný tak nevím jaká barva je původní (asi zelená nebo modrá, není moc dobře poznat která je spodní). Ale zajímá mě jaký by tam měl být zavazadelník, s osmi nebo deseti otvory? Teď tam je s osmi, ale nemusí být původní... Díky

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
14.12.2017, 23:15 #29 od marcel
Odpověděl marcel pro téma Další hodinář v původním stavu.
Martine Diviši, napiš mi na mail Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript., něco bych od tebe chtěl mimo toto téma. Díky. M.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
14.12.2017, 23:09 #30 od Martin Diviš
Odpověděl Martin Diviš pro téma Další hodinář v původním stavu.
Je šedý, tak jako ostatni dily. 100%

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.125 sekund

Vložit na stránky

Kontakty

Předseda Skútr klubu Čezeta:

Jitka Papežová
jitka@skutrklub.cz

Administrátor stránek:

Miroslav Gerža
admin@skutrklub.cz

Přihlášení

Don't have an account yet? Register Now!

Sign in to your account