Dvierka pristrojovej schranky

Více
29.09.2008, 15:51 #1 od Milan.
Odpověděl Milan. pro téma Dvierka pristrojovej schranky
Ahoj.
Konečne jeden pokus zabral. Vymenil som pružinku v zámku dvierok. Dal som ju zo silnejšieho drôtu cca 1mm. Pôvodná sa mi zdala príliš mäkká. Vibrácie poklesli na znesiteľné chvenie v porovnaní s predchádzajúcim stavom. Nie je to ešte celkom podľa mojich predstáv, ale mi to aspoň toľko nevadí ako predtým.
Radoslav Adzima

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • 505
02.09.2008, 19:59 #2 od 505
Odpověděl 505 pro téma Dvierka pristrojovej schranky
Martine uznávám tvúj názor, ale na začátku se píše že dvířka vibrují při rychlosti 60Km/hod a této rychlosti bez spuštěného motoru lze dosáhnout poněkud s obtížemi.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
02.09.2008, 17:54 #3 od Milan.
Odpověděl Milan. pro téma Dvierka pristrojovej schranky
Dobrý deň.
Tak a od kmitania dvierok sme sa dostali ku skoro politickej debate o tom čo je zdrojom kmitania všeobecne. Podľa mňa sa je zbytočné naťahovať o tom kto má pravdu. Je niekde uprostred.Zdrojom kmitania ja samozrejme motor, ale nie jediným. Všetko čo pohne skútrom je zdrojom kmitania.Každá jedna súčiastka má tzv. frekvenciu kmitu a tie sa vzájomne ovplyvňujú. Výsledkom je tzv. frekvencia zariadenia a tá má aj svoju kritickú hodnotu(pochod mostom....). Jednotlivé vybrácie sa viac menej dajú odstrániť nejakými úpravami. Ale zariadenie(skúter) ako také sa správa ako celok. Možno sa frekvencia kmitania dá nejako zmerať-určite existuje nejaká diagnostika. Matematický výpočet je teoretický možný, ale neviem kto by to zvládol. Matematicko-fyzikálna univerzita?
Niekomu z nás viac vibruje plexi, niekomu SPZ, niekomu výfuk .Ide skôr o detaily ktoré máme viac či menej oslabené. Ja na svojej 502ke mám nejaké veci ';vytunené'; časom a piatimi pôvodnými majiteľmi. Snažím sa to dať dokopy a mať radosť z každej cesty. Veľa drobností narobí kopec radosti. Predtým mi hučal motor a dvierka som ani nepočul. Teraz motor spieva a začul som dvierka. A teším sa z toho. Keby ma nebavilo to čo robím, kúpil by som si ';čínanka'; a chodil do servisu. Po niekoľkých ';hodinkách'; v garáži je aj najmenší výlet nádherný.
Pekný deň.
Radoslav Adzima

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
02.09.2008, 05:43 #4 od Míra 1
Odpověděl Míra 1 pro téma Dvierka pristrojovej schranky
Nejsem technik a nedokážu popsat všechny fyzikální jevy, ale myslím si, že je to takto. Těžiště přední vidlice bude za jízdy bez plexi někde uprostřed hmoty (jak jinak). Pokud ovšem na řidítka namontujeme plexi, tak se těžiště posune o hodný kus vzhůru. Pokud za řidítkama sedí jezdec taky má odpor vzduchu, ale nepřenáší ten tlak na řidítka (pokud se k nim nepřišroubuje). To znamená, že pružiny a tlumiče jsou za jízdy zatěžovány jinak a to je možná zdrojem vibrací. Mluvím samozřejmě o vibracích za jízdy a nad cca 70 km/h. Pokud by totiž jediným zdrojem vibrací byl motor, tak by stroj vibroval nastartovaní stále stejně. na otáčkách nesejde. Když jedete na jedničku do prudkého kopce vibruje vám stroj stejně jako na čtverku při rychlé jízdě na rovině?

Nesnáším teorii - nepůjdeme se raději projet?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Hanuš
01.09.2008, 18:53 #5 od Hanuš
Odpověděl Hanuš pro téma Dvierka pristrojovej schranky
Zajímá mě Váš názor, že plexi způsobuje během jízdy vibrace.
Snad při rychlých střídavých nárazech větru, pokud není dobře v úchytech na řidítkách připevněno a má v nich vůli, jinak přece by nemělo vibrovat. Zatím jsem se nesetkal s tím, že by zdrojem jakýchkoliv vibrací Čezety bylo něco jiného než vnitřní části motoru / klikovka /. Pomíjím vadná ložiska kol, uložení řidítek a vady tlumičů pérování.
Díky za názory.
Hanuš Čermák.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
01.09.2008, 18:21 #6 od Míra 1
Odpověděl Míra 1 pro téma Dvierka pristrojovej schranky
Osobně taky musím trvat na svém, že plexi je zdrojem vibrací. Mimochodem jedna z výhod plexi je jeho plocha při jízdě s větrem v zádech. Připadám si jako na plachetnici :-) .

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.192 sekund

Vložit na stránky

Kontakty

Předseda Skútr klubu Čezeta:

Jitka Papežová
jitka@skutrklub.cz

Administrátor stránek:

Miroslav Gerža
admin@skutrklub.cz

Přihlášení

Don't have an account yet? Register Now!

Sign in to your account