Rady před koupí ČZ 501 (502)

  • AlesK
28.11.2006, 07:08 #31 od AlesK
Odpověděl AlesK pro téma Rady před koupí ČZ 501 (502)
Přesně jak říkáš, podle mě je kousek v původním stavu sehnatelný za rozumný prachy a má daleko větší cenu z veteránského hlediska, než renovovaný. A ty prachy co vrazíš do poctivé renovace určitě zpět nedostaneš ...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Vašek___
  • Autor tématu
20.11.2006, 12:37 #32 od Vašek___
Odpověděl Vašek___ pro téma Rady před koupí ČZ 501 (502)
Děkuju za informaci, Aleši. Takže skůtr, který je po renovaci s mj. například tím novým lakem (který zmiňuješ) nemá hodnotu exempláře v původním zašlém stavu i přesto, že by kousek po renovaci byl renovován důkladně a byl bez dalších nežádoucích nepůvodních zásahů a úprav? Faktem je, že kvalita renovace se těžko posuzuje, na druhou stranu i ta může být kvalitní a skůtr lze koupit relativně výhodně - prodávající který by renovaci provedl fakt kvalitně prakticky nemá šanci investované peníze dostat zpět...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • AlesK
16.11.2006, 20:29 #33 od AlesK
Odpověděl AlesK pro téma Rady před koupí ČZ 501 (502)
Rozdíl mezi motorama 501/502 je jak říkáš výfukama, dále 502 má o něco vetší výkon a karburátor se sytičem. 501 má motor převzatý z Jawy ČZ 175/356 s upravenou hlavou a později i přidaným ventilátorem, kdežto 502 je už přímo z továrny ČZ, ale to bych jako nejvetší rozdíl neviděl. A potom jsou rozdíly v karterech, pokud je či není dynamostartér a to u obou typů. Co se převodovky týče, tam bych určitě rozdíly nehledal. A pokud se jedná o pohled veterána, tak 501 je určitě zajímavější, ale dneska bych dával spíše přednost dochovalosti stroje, protože skútr v původním stavu i s lakem bez přídavných bastlů je hodně ceněná záležitost.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Vašek___
  • Autor tématu
15.11.2006, 12:31 #34 od Vašek___
Odpověděl Vašek___ pro téma Rady před koupí ČZ 501 (502)
Ahoj, svůj původní dotaz bych rád ještě doplnil o následující - i když jsem si prošel informace dostupné na netu (i zde na stránkách), není mi úplně jasné jaký je hlavní rozdíl mezi motory typu 501 a 502.
Typ 502 je novější a rozdílů na karoserii/vybavení je celá řada. Rozdíl v motoru mi není úplně jasný snad vyjma toho, že jeden má jeden a jeden dva výfuky :o)
Můžete mi někdo prosím vysvětlit hlavní výhody motoru v 502ce oproti staršímu typu?
A při koupi 501/502 jako perspektivního veterána - bere se obecně 501ka jako hodnotnější?
Díky moc.
Vašek

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Rancher
16.09.2006, 18:04 #35 od Rancher
Odpověděl Rancher pro téma Rady před koupí ČZ 501 (502)
AlesKu, nechci omílat to samé a není ani to nijak podstatné, ale zdá se mi, že k rozšíření barevné škály nedojde.
Otevřete si ty obrázky dole vedle sebe nebo si mezi nimi překlikávejte a zjistíte, že ta světle modrá není stejná. Ta kombinace s černou je totiž právě tyrkys. Ty barvy na kresbách jsou opravdu věrné. Toho černotyrkysového mám.
Obrázky ze vzorníku: modročerná a modromodrá

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Rancher
15.09.2006, 09:20 #36 od Rancher
Odpověděl Rancher pro téma Rady před koupí ČZ 501 (502)
Snad ho v pátek převezu do garáže a pak podám podrobnou zprávu.
Ten světlý flek vepředu na ';štítu';, je původní barva a já bych ji ohodnotil jako světlý tyrkys. Třeba dojde k rozšíření barevné škály :-)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.103 sekund

Vložit na stránky

Kontakty

Předseda Skútr klubu Čezeta:

Jitka Papežová
jitka@skutrklub.cz

Administrátor stránek:

Miroslav Gerža
admin@skutrklub.cz

Přihlášení

Don't have an account yet? Register Now!

Sign in to your account